niedziela, 6 sierpnia 2017

Wietnam II- PHU QUOC-rajska wyspa niedaleko Kambodży

PHU QUOC-rajska wyspa niedaleko Kambodży

DZIEŃ 1  i 2

Na wyspę dolecieliśmy już po zachodzie słońca. Niewielkie lotnisko znajduje się niedaleko głównego miasta Duong Dong i plaż pełnych resortów hotelowych po wschodniej stronie wyspy.

Relacje podzielę na dwie może trzy części ze względu na nasz najdłuższy pobyt w jednym miejscu podczas tej wyprawy. 4 noce, w końcu obiecałem Żonie plażing-smażing
(wiecie jak się skończyło? ) :)

Większość turystów prosto z lotniska wybiera się w okolice Duong Dong. Nie ma żadnych publicznych busów, ale jest za to jedna agencja, która ma swoje stanowisko na lotnisku i sprzedaje bilety na własne busiki po 2,5$.
My, straciwszy już i tak większość dnia na przesiadkach i o oczekiwaniu na opóźniający się samolot chcieliśmy jak najszybciej dotrzeć  do hotelu, dlatego po wyjściu z lotniska złapaliśmy taxi.

Nie ma tutaj żadnych naciągaczy tylko dwie firmy znane na cały Wietnam.
Pracownicy z krotkofalówkami sprawnie obsługują ruch, zamawiając taksówki pod liczbę pasażerów.

Czekając w kolejce, zauważyłem dwie dziewczyny z Anglii, które również rozglądały się za transportem. Zagadałem więc gdzie sie wybierają pokazując na naszej apce maps.me , że mamy po drodze.

Będąc w komplecie po naszą czwórkę podjechała jedna z większych taksówek, więc za trzaśnięcie drzwiami wyszło 17tys dongów, gdzie w sedanie zapłacilibyśmy 12, a w małej toyocie yaris 9-10tys.

Ruszyliśmy. Dziewczyny wysiadały pierwsze, dlatego zostawiły nam połowę należnej kwoty. Przyznam, że mieszkały blisko bardzo znanej knajpy na plaży, ale za to w totalnej ciemnicy.

Nasz hotel nocą

Jechaliśmy i jechaliśmy i w końcu dotarliśmy do naszego hotelu Sandy Phu Quoc. Żona nie wiedząc , że to ten westchnęła, że chciałaby zatrzymać się w takim hotelu:) Jasny, wysoki budynek z wielkimi oknami był ładnie oświetlony i najlepszy na jaki do tej pory trafiliśmy w całym Wietnamie. Mieliśmy tutaj w końcu odpocząć ;)

Po szybkim zameldowaniu się stwierdziliśmy, że pora coś zjeść. Nie było czasu na szukanie jakiejś konkretnej knajpy na kolacje, a te które mieliśmy zapisane akurat w poniedziałek były zamknięte.

I tak przez przypadek zostając zaczepieni przez mocno podpitego Kanadyjczyka trafiliśmy do rodzinnej knajpki z grillem przed wejściem. Po krótkiej rozmowie z nim okazało się, że spędza tutaj każdą zimę.

Jedzenie na Phu Quoc tylko tutaj

Najlepsze muszle na świecie!!!

Zawsze podchodzimy sceptycznie do takiego nagabywania, ale tym razem to przeznaczenie, że tam trafiliśmy i mogliśmy jeść codziennie najlepsze muszle na świecie! Best ever! Do dzisiaj sie nam śnią.

DZIEŃ DRUGI-Walentynki 2017

Po wielkim bufetowym śniadaniu  ,wypożyczyliśmy skuter zaraz obok hotelu u Pana Fasoli. A jakże inaczej. W planie mieliśmy dotrzeć  jak najdalej na południe wyspy, po drodze zwiedzając farmę pereł, a także plażując na najbardziej znanej plaży Sao Beach.

Jakbyśmy się zgubili

Trochę się naczytalśmy, że cała wyspa jest w ciagłej „budowie“ . Wszędzie blisko plaży powstają nowe hotele i bogate kurorty. Przez to czasem nie ma wręcz drogi dojazdowej na jakąś dziką plażę.

Farma pereł (największa w Wietnamie) wydaje się być typowo turytycznym miejscem, jednak wyroby chyba wcale nie były drogie.
Do najbardziej oddalonego punktu wyspy na południe mieliśmy 25km, ale na skuterze to zupełnie inny przelicznik mimo, że główną drogą można całkiem szybko jechać.

Gdy dojechaliśmy do An Thoi szukaliśmy fajnej dzikiej plaży, ale trafiliśmy tylko na mały port, gdzie wybitnie śmierdziało rybami.
Wyjeżdzając z tej nieco większej mieściny postanowiliśmy zjeść lunch. Zobaczaczyliśmy narysowany na kartonowej tablicy znak ze strzałką w lewo - Bun Rieu. Wow, wywar z kraba, jeszcze nie jedliśmy:)

najdalej na południe

To nic, że było gorrrąco, a ten rosołek także był gorący i ostrryyyy.
Jako jedyni błądzący przybysze rasy białej zostaliśmy ciepło przyjęci i mam wrażenie, że dostaliśmy porcję od serca.

Aż ciężko było wsiąść na skuter z tak pełnym brzuchem. Zmierzaliśmy z powrotem, lecz po zachodniej stronie brzegu, w kierunku plaż.

Pikantne bun Rieu

Pierwszą z nich  była na pół dzika Bai Khem. Dojazd był naprawdę trudny ze względu na budowę wielkiego molocha. Musieliśmy objeżdżać typową „dżunglą“ ! Małe kółka skuteru grzęzły w piasku , a skuter rzucał się jak dziki rumak. Wreszcie dojechaliśmy, a skuter trzeba było zostawić w gąszczu chaszczy. Było kilka par na plaży oprócz nas oraz małe gospodarstwo z kurami:)

Jak w raju prawda?-Bai Khem

Plaża bardzo ładna i w ogóle nie zatłoczona. Jednak jedno ale... Zdjęcia w stronę oceanu są piękne, zobaczcie natomiast od strony brzegu...

Wciąż ta sama plaża-Bai Khem

Masa śmieci. Od nóżek kurczaka, plastikowych butelek po damskie podpaski. Brzmi nieźle co? Dodajmy do tego jakieś pechowe miejsce pełne much, muszek itp.
Wietnamczycy sami robią sobie wielki syf ze swojego raju. Chcą przyjeżdżać na wakację co roku, na święta, a wyjeżdżając zostawiają taki syf. Co najwyżej kolejna budowa zagarnie te śmieci pod piasek....

Dojazd na Bai Khem

Ruszamy dalej w kierunku Sao Beach, która jest nieopodal po tej samej stronie wybrzeża, ale trzeba się wrócić do drogi głównej.

Główna droga przez cała wyspę

Sao Beach to już co innego. Knajpy przy plaży, prysznice i masa ludzi.
Siadamy przy stoliku na plaży przy piwku i marnej rozpuszczalnej mrożonej kawie.
Tutaj, przy restauracjach, jest czysto ale gdy odejdziemy te 300-400metrów to też znajdziemy śmieci, jednak już nie w takiej ilości jak w poprzednim miejscu.

Bardzo znana Sao beach

Była godzina 16, do hotelu jakieś 20km więc po drodze można by coś jeszcze zobaczyć. Zauważyłem na mapie , że w połowie wyspy po zachodniej stronie jest terminal promowy i market gdzie wszyscy lokalsi się spotykają. I pomyśleć, że nas miałoby tam nie być?! J

Molo przy terminalu promowym-Ham Ninh

Co prawda pora nie ta na jakikolwiek market, ale mamy „prawie“ po drodzę :)

Na miejscu część straganów była jeszcze otwarta. Zostawiając skuter można się przespacerować długim molo, przy którym jest dużo pływających knajpek a w nich można zjeść najświeższe owoce morza.

Od tej temperatury chciało się nam tylko soku z trzciny cukrowej z lodem!
Oczywiście byliśmy prawie jedynymi białymi, więc można było spróbować nas oszukać.
Postanowiliśmy jednak coś zjeść, a stragan młodego chłopaka tuz przy drodze, z kaczkami na rożnie wydawał się być dobrą opcją.

Pomysłowy sposób na rożen, ale kaczka była pyszna. 2 porcje jakieś 10zł

Okazał się bardzo w porządku , a kaczka z rożna z pieczonymi batatami była pyszna! Byliśmy jedynymi klientami, dla których specjlalnie rozkładał małe krzesełka.

Wieczorem udaliśmy się do baru na plaży. Najpierw jednego, później drugiego... Wkońcu były Walentynki:)

Walentynki 2017

U Icemana-szpinak wodny, ośmiorniczki,żaby
krewetki w sosie z tamaryndowca-yummy

Na kolację wybór był tylko jeden- idziemy do Icemana, co będziemy szukać, a właściciel się ucieszył widząc nas drugi dzień z rzędu w swoim lokalu.
Porcje nie są duże, ale każda kosztuje 1-2$, a czasem trafi się poczekadełko gratis w postaci ostrygi z grilla. My jak to my, więc liczba porcji zbliżała się do dwucyfrowej:) Acha, może nie dla mnie ,ale bardzo ważne. U Icemana pijemy duże piwko Hanoi za 0,5 $ :)

C.D.N.

TUTAJ cały album z Phu Quoc

1. cześć Amigo :) bardzo fajny blog i super opis wyprawy. Będę Cię czytać :) Zapraszam również do mojego bloga https://sigasiga-myworld.blogspot.com/

2. Zazdroszczę takiego wyjazdu. Zdjęcia piękne.

3. Bardzo podoba mi się ta seria. Będę częściej odwiedzać tego bloga.

4. Świetny blog. Tylko pozazdrościć takich wyjazdów. Super.

5. świetna sprawa takie miejsce

6. Bardzo podoba mi się tematyka tego bloga. Lubię w wolnej chwili przeglądać blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem. Piękne zdjęcia. Super

7. wow, jak pięknie! muszę się tam wybrać, widać, że warto :)

8. Super zdjęcia :) Mam nadzieję, że też się wkrótce wybiorę.

9. Bardzo fajna wyprawa :) Amigo tylko nie uciekaj za daleko, bo chętnie będe tutaj do Ciebie zaglądać :) Pozdrawiam!

10. Uwielbiam blogi tego typu. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać i nie mogę się doczekać nowych wpisów.

11. Świetne zdjęcia! Choć nie wiem czy skosztowałabym regionalnych potraw ;)

12. Cudowna wyprawa, pełna wspaniałych doświadczeń. Świetne zdjęcia. Pozdrowienia :)

13. Świetny blog. Bardzo lubię przeglądać blogi podróżnicze. Jestem pod wrażeniem.

14. Świetny wpis! Marzy mi się taka wyprawa do dalekiej Azji :) Pozdrawiam!

15. Świetny blog. Lubię w wolnych chwilach przeglądać blogi o podobnej tematyce. Jestem pod ogromnym wrażeniem. I polecę tą stronkę swoim znajomym.

16. Jazda skuterem to niesamowita frajda! Podróże to niesamowite wspomnienia, zostają na lata. Piękne zdjęcia. Pozdrowienia

17. Świetny blog. Lubię stronki tego typu. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

18. Wietnam ma wiele twarzy, za każdym razem można odkryć inną :) Super podróż. Pozdrowienia

19. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

20. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

21. Bardzo ciekawy wpis, z którego można wiedzieć się wiele ciekawych informacji.

22. Plaża wygląda bajkowo. Świetne zdjęcia.

23. Musze się wybrać w to miejsce, wygląda rewelacyjnie.

24. Jestem pod wrażeniem tego miejsca. Muszę się tam wybrać.

25. Ciekawe informacje. A jak nie macie pomysłu na prezent dla nauczyciela to polecam zakupić koszulki z nadrukiem.

26. Artykuł ciekawy. Myśle, że każdemu się spodoba.

27. Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem o tym.

28. Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.

29. Bardzo fajna sesja zdjęciowa. Widać, że warto wybrać sie tam i pozwiedzać oraz popatrzeć na krajobrazy.

30. Bardzo ciekawy wpis. Masz ogromny talent do prowadzenia bloga, więc liczę na to, że niebawem dodasz kolejne wpisy.

31. Super blog, posiada bardzo dużo ciekawych informacji.

32. Artykuł ciekawy. Myśle, że każdemu się spodoba.

33. Bardzo ciekawe informacje. Dają do myślenia.

34. Informacje są bardzo ciekawe. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga. Mam nadzieje, że dodasz coś nowego.

35. Super wpis. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga. Każdy Twój wpis jest naprawdę bardzo ciekawy.

36. Blog jest interesujący. Nie widziałem, że ktoś może mieć aż taki talent do prowadzenia bloga. Jestem pod wrażeniem.

37. Interesujące informacje. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie.

38. Ciekawe informacje zawiera Twój blog.

39. Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga.

40. Bardzo ciekawe informacje o tym miejscu.

41. Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł.

42. Wpisy są naprawdę ciekawe. Czekam na kolejny.

43. Super wpis. Posiada mnóstwo ciekawych informacji. Dlatego też zamierzam odwiedzić go za jakiś czas licząc że dodasz coś nowego.

44. Bardzo ciekawy wpis. Nie wiedziałem zbyt wiele na ten temat.

45. Blog jest bardzo ciekawy, a wpis naprawdę interesujący. Na pewno zajrzę jeszcze tu nie raz.

46. Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.

47. Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

48. Super wpis. Posiada mnóstwo ciekawych informacji.

49. Super blog. Nie mogę doczekać się kolejnego wpisu.

50. Artykuł ciekawy. Myśle, że każdemu się spodoba.

51. Artykuł ciekawy, taki dający do myślenia.
    _____

52. Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis.
    __________

53. Bardzo ciekawe informacje. Taka wiedza przyda mi się na pewno.
    ____

54. Informacje są po prostu ciekawe. Lubie odwiedzać Twojego bloga.
    ____

55. Interesujący wpis jak i cały blog.
    __________

56. Ciekawe informacje zawiera Twój blog.
    badanie urologiczne

57. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga, ponieważ dodajesz naprawdę ciekawe wpisy. Myśle, że wiele osób jest pod wrażeniem.
    busy do holandii

58. W Wietnamie nigdy nie byłem ale chce się wybrać. Ciekawe informacje zawiera ten wpis. Mam nadzieje, że dodajesz jeszcze jakiś artykuł o tej tematyce. Za jakiś czas zajrzę na Twojego bloga z nadzieją, że wpis już będzie i że przykuje moją uwagę tak samo jak ten.
    _____

59. Taka wiedza przyda mi się na pewno.
    _____

60. Nigdy nie byłem w Wietnamie. Nie wiem czy będę miał okazje tam być.
    siłownia rzeszów

61. Informacje są ciekawe. Może kiedyś wybiore sie w to miejsce.
    ______

62. Mam nadzieje, że dodasz niebawem kolejny wpis, który będzie tak samo interesujący jak ten.
    ______
    ból w stawach kota lub psa

63. Uwielbiam czytać na temat przeróżnych miejsc.
    ____

64. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga.
    _____

65. Twoje wpisy dostarczają mi ogromnej wiedzy dlatego też czekam na kolejny wpis.
    zabawki sensoryczne dla roczniaka

66. Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.
    szumiś czy whisbear

67. Taka wiedza może mi się przydać.
    wyprawka do przedszkola

68. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga. Wpisy dają do myślenia.
    płaszcz przeciwdeszczowy dla dzieci

69. Blog jest naprawdę fajny. Zawiera ciekawe informacje.
    zwieszka do smoczka drewniana

70. Wpisy są naprawdę ciekawe. Czekam na kolejny.
    jakie zabawki dla 2 latka

71. Czekam na kolejny wpis tak samo interesujący jak ten.
    _____
    jaki śpiworek do wózka na zimę

72. Zawiera naprawdę ciekawe informacje Twój blog. Również przydają się mi informacje na blogach, które są o zabawkach. Jesli macie dzieci to koniecznie musicie zajrzeć na takie blogi aby dowiedzieć się, które zabawki warto kupować, a których lepiej nie.
    _____

73. Wpisy, które masz na blogu dostarczają naprawdę ciekawych informacji.
    ______

74. Artykuł bardzo mnie zaciekawił i dał do myślenia.
    _____

75. Naprawdę świetne informacje zawiera Twój blog.
    ____

76. Niesamowicie ciekawe. Azj, Wietnam...

77. Takie informacje mogą przydać mi się w przyszłości.
    ____

78. Ten blog jest naprawdę świetny i ma ciekawe artykuły.

79. Naprawdę super blog. Lubie na niego wchodzić.

80. Każdy Twój artykuł jest po prostu świetny.

81. Blog jest naprawdę fajny. Zawiera ciekawe informacje.

82. Blog jest świetny, dlatego też wejde na niego jeszcze nie raz.

83. Artykuł przykuł moją uwagę gdyż jest bardzo ciekawy.

84. Cały blog jest ciekawy a ten wpis jest genialny.

85. Bardzo fajne informacje. Czekam na kolejne.

86. Czekam na kolejny wpis, który będzie tak interesujący.
    ____

87. Takie informacje mi się mogą przydać.
    _____

88. Interesujące informacje zawiera Twój blog, ale ten wpis zrobił na mnie ogromne wrażenie.
    _________

89. Blog jest naprawdę genialny. Innych takich blogów nie widziałem.
    ________________________

90. Informacje są po prostu ciekawe. Lubie odwiedzać Twojego bloga.
    laptopy Gdańsk

91. Super informacje można znaleźć na tym blogu.
    ____

92. Ten blog jest naprawdę świetny i ma ciekawe artykuły.
    schody drewniane

93. Blog jest bardzo ciekawy i mam nadzieje, że dodasz niebawem jakiś wpis.
    _________
    xuping

94. Informacje są bardzo ciekawe.
    zabawki reklamowe

95. Czekam na kolejny wpis, który będzie tak interesujący.
    ________________________
    serwis samochodów lębork

96. Takie informacje mogą przydać mi się w przyszłości.
    ________
    Leczenie koni

97. Bardzo ciekawy wpis, który dostarczył mi nowej wiedzy.
    ________
    Domki Drewniane

98. Super relacja. Mam nadzieję, że kiedyś się tam wybiorę.